BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

jom bisik-bisik kat c ni !! wink 2x .... (^____-)

Terima Kasih Tuhan... (^_^)

Friday, December 2, 2011

Cerita hati 2011... :)


video

1 Oktober 2011 menjadi saksi ikatan antara kami ...

Majlis Pertunangan 1 Oktober 2011 -
"Kahwin biar sekali tetapi cari yang paling serasi - yang paling cantik dimata hati, baik budi pekerti ,menjaga keluarga dan isteri , yang pasti dia bersedia untuk jadi ketua keluarga & tidak kebudak-budakan... tidak akan membosankan walaupun untuk kehidupan dari dunia ini hingga ke alam kekal satu lagi (AKHIRAT)" .... Buat my Mr.Right ( Mr. Tunang ) Syukran awi2 ... wink 2x (^__-)

Sekian Lama...

weeeeeeeee............sekian lama x update blog ni... hurrmmm... cian blog ni... 2011 - i'm married..... lg 2 minggu tarikh nikah... :) busy dgn persiapan untuk majlis...

Monday, June 6, 2011

JUTAAN TERIMA KASIH...

kami sekeluarga dari tuaran merakamkan jutaan terima kasih kepada family di membakut coz majlis kita dpt d jayakan dgn baik & lancar bersama ... Alhamdulillah... even majlis ni dh berlansung hampir 3 bulan yg lalu tp baru harini sy berkesempatan tuk update blog sy yg dh sekian lama berhabuk ni.. hihihi.... terutama sekali buat ABANG YENG & kak DIL moga bahagia hingga ke syurga... mudahan kami cepat2 lh dpt anak buah baru lg... ngee!!~ meluaskan empayar dr tuaran ke membakut... dari membakut ke tuaran ... syukur jodoh pertemuan d tangan TUHAN... moga ikatan suci yg terbina akan kekal bahagia hingga ke syurga... Aminnn.... ya Allah.... :)

Majlis NIkah Kahwin abg yeng 11 ,12 , & 15 march 2011



Majlis Nikah Kahwin Abang Yeng & Kak Dil... Slideshow: Suzianee’s trip to Sabah, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Sabah slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.










Wednesday, April 21, 2010

sekian Lama...


asslamualaikummm....ermm..lamanyaa x buka blog ni..x sempat nk update....alaahaii....x ad msa lg nk wat ayat sedap......sok xm pendidikan islam di malaysia....errmmm....blog ni dh mcm nk sakit...nk edit2 tp x sempat...errmm....nnt2 bila ad masa kan d update lagi....wat masa ni x sempat lg nk update....byk komitmen lain...penin nyerrrr......22.4.2010 kol 5 pg....

Friday, February 5, 2010

jutaan kasih buat yang ajarkan ku menjadi insan yang kenal erti kehidupan......

saat-saat genting kehidupan ku sebagai seorang pelajar universiti of malaya.........semoga tiap apa yg d pelajari sepanjang pengajian ku akan terpahat kemas di dalam sanubari ku, d amalkan setiap yg menjadi amalan kebaikan buat diriku N juga kepada semua guru-guru ku....aminnn....
lecturer N guru-guru ku memberi ilmu pengetahuan yg sgt berguna buat bekalan dunia N akhirat ku..ajarkan aku menjadi insan yang berilmu.... ku bermohon and berdoa semoga semua insan yg pernah ajarkan aku ilmu pengetahuan yang berguna buat diri ku, & agama ku serta seluruh umat islam yang lain... walaupun sekecil zarah akan mendapat pahala berlipat ganda N mendapat balasan syurga daripada allah s.w.t....semoga amalan dan ilmu itu terus kekal menjadi penyokong dan penyelamat yang akan terus sentiasa membantu kita kelak d waktu yang pasti akn tiba.....sesungguhnya allah itu lebih mengetahui N maha pengampun kepada hamba-hambanya.....aminnn......daripada allah kita dtg....kepadanya jua kita akn kembali..... (wink)

Friday, January 29, 2010

my life 2003 til 2010 as University of malaya student....

29.1.2010 (jumaat)


video

Wednesday, September 2, 2009

jiwa-jiwa yang kacau....

Awal pagi subuh...kul 6.27 AM , 3 september 2009....
lokasi : hostel @ bilik (meja study, depan laptop)
dr mlm td x dpt tdo...hati rs ssh hati...
hati rs rindu family d sbh...
rindu ngn mama...bapa,,,abg2...kakak2...N rindu ngn adik yg tersyg...adik x lm g mo amik spm thun ni...cuma ad ad adik sorg jak...mn ad adik lain...adik mesti study rjin2...
rinduu ngn org rmh....hurmm...anak buah ak pun c yop dh pndai bejalan...msti kiut....kena kuatkan hati....jauh dr family kena rajin2 tahan hati.....
raya thun ni x balik raya lagi...coz mmg x dpt balik...tiket balik sbh sold out..
masuk thun ni....dh 5 tahun berturut-turut x ada beraya d sabah ngn family sendiri....
rindu zaman kanak2 yg tiap kali pg raya p cium tangan tiap family n p kuburan family yg dh passed away.....
hati rs sgt sgt...hati meruntun pilu.....hermm.....sediiiihhh..... :(
selalu pg2 cm ni mmg hati jd jiwa2 selalu hehehe....
tp yg heran np dh 2 , 3 hari ni hati rs x sedapp.....
try kol mama bapa suma ckp ok....
tp hati rs x sedappp.....perasaan rs ad mslh tp x tau ap...risau....
hrp2 org rmh owez sihat....
hati mmg rs x sedap beberapa hari ni....
x tau napa....
mebi sal bulan ramadhan...hati mudah tersentuh....
tp mmg sgt rindu ngn family d rmh.....
riiinnnduu sgt.....sedihyaaa....
ya allah permudahkanlah segala urusanku...kuatkan aku...tabahkan aku untuk hadapai segala yang di hadapan ku......
hati rasa x sedap .....allah e2 lebih mengetahui tiap ap yg hambanya tahu N x tahu.....ya allah campakkan rasa ketaatanku padamu....amiiiiinn.......

sife @ PD..

rehat2...


lalala...

puny,nony,hany,mely,bilut....hehe...





angin bayu bertiup.....




fighting.......?? hahaha




dinner timeee.......hehe..makan--makannn...





Sunday, June 7, 2009

He Is my LoveLy ce-cong


miss my ce-cong...

Thursday, June 4, 2009

10 perkara yang di benci oleh wanita



Kebanyakan lelaki selalu menyalahkan wanita apabila wanita kerap merajuk dan marah tanpa mengetahui apakah puncanya. Kerap kali apabila timbulnya masalah sikap wanita yang dikatakan mengada-ngada, itu menjadi punca pertengkaran.

Namun, lelaki tidak sedar ada perbuatan mereka yang dibenci oleh kaum wanita. Justeru, apa kata lelaki meneliti beberapa perbuatan-perbuatan yang sering dilakukan tanpa kesedaran mereka.

1. Panas baran

Pantang silap sikit, pasti pelbagai kata-kata kesat dihamburkan. Tidak cukup dengan kata-kata kesat, kadangkala tangan lelaki panas baran ini juga pantas menampar atau mencekik leher kekasih bagi menunjukkan mereka ini kuat dan berkuasa.

Perbuatan lelaki sebegini akan membuatkan wanita benci dan fobia. Bagi sesetengah wanita yang terlalu menyayangi pasangan, mereka terpaksa berendam air mata dan membiarkan hidup menderita. Lama kelamaan wanita ini akan hidup dalam keadaan tertekan dan boleh menyebabkan kemurungan.

2. Mengongkong

Segala gerak-geri kekasih dikawal. Hendak keluar berhibur dengan teman-teman pun tidak boleh. Sampaikan dari segi berpakaian pun perlu mengikut segala yang diinginkan mereka. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka. Mulalah dituduh psiko dan queen control.

3. Ego

Ini adalah perbuatan yang paling ketara bagi kaum lelaki. Apabila berlaku pergaduhan, wanita selalu dipersalahkan. Kadangkala, marahnya sudah hilang tetapi ego punya pasal sanggup mendiamkan diri tidak menelefon kekasih semata-mata ingin dipujuk. Ada sesetengah lelaki pula, kerana terlalu ego sanggup menunggu wanita mengajak keluar dahulu daripada mereka sendiri mengajaknya. Tidak salah mempamerkan ego, tetapi biarlah kena pada tempatnya.

4. Suka 'cuci mata'

Kebanyakan lelaki sukar untuk mengawal mata mereka (mata keranjang). Walaupun sudah dikurniakan teman wanita yang cantik, tetapi masih lagi ingin memandang wanita lain. Pandang sekali sudahlah. Ini tidak. Kadangkala, sampai terpusing kepala lelaki mata keranjang ini memandang wanita lain.

5. Main kayu tiga

Ini adalah perkara yang paling dibenci oleh setiap wanita. Pantang digoda dengan wanita lain, terus hanyut. Ada juga lelaki yang pantang melihat perempuan cantik, pasti dijadikan senarai 'teman tapi mesra'. Ada juga yang sanggup keluar dengan wanita lain walaupun sudah mempunyai kekasih.

6. Tidak sensitif perasaan wanita

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian kepada kekasihnya, lebih-lebih lagi apabila melibatkan perasaan wanita. Tetapi jika bersangkut paut mengenai diri sendiri, keluarga dan kawan-kawan, mereka begitu memahami dan mengambil berat.

Sebenarnya, wanita bukanlah terlalu sensitif atau terlalu manja. Cukuplah sekadar teman lelaki menjaga hati mereka dahulu sebelum menjaga hati orang lain, lebih-lebih lagi jika wanita itu bakal menjadi isterinya kelak.

7. Pentingkan kawan-kawan

Sanggup membatalkan temu janji semata-mata ingin menonton bola sepak atau diajak melepak oleh kawan-kawan lelaki. Sesetengah lelaki selalu mementingkan kawan-kawan dalam segala hal.

Kalau ada apa-apa masalah di tempat kerja atau apa urusan sekalipun, mereka yang mementingkan kawan-kawan sanggup mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan kekasih. Wanita akan lebih menyayangi pasangannya jika mereka lebih dihargai.

8. Tidak tahu menghargai

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Seboleh-bolehnya, lelaki mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap menghargai mereka. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap menghargai teman wanita terhadap apa yang cuba dilakukannya untuk anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya, ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

9. Meninggikan suara

Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tetapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

10. Penipu

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tidak munasabah. Ada lelaki sanggup mungkir janji dan memberi pelbagai alasan seperti mempunyai masalah yang tidak dapat dielakkan, padahal sebenarnya mereka enggan mengotakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini, lama kelamaan akan membuatkan wanita menjauhi anda.

Monday, June 1, 2009

my son yg Tercomel


lalalallalala......


hatiku yg Tercinta....


he is my ce-cong hehhe...kiut ...
2 minggu balik perak..rindu tul ngn c cong ni...huuh...sunyi umah nada dia.. :(


Thursday, April 9, 2009

9 april 2009-saat2 kenangan bersama c ona' kucing b4 she's hbs study dlm UM ni...dak PAKK


she's my fre from pitas....major in pendidikan awal khas kanak-kanak
she's a good fren...some1 yg setia & jujur berterus terang hihihi....best dpt kenal ngn c ona ' kucing ni...owez epy ngn dak ni..hehe....
dia dh final sem tuk tahun ni...
sem dpn dh konvo..best kn...

ni lh meja study ku time thun 3 sesi 2008/2009 (kenyalang 1_3_13) yg tersyg hihii....


nony & ona' kicik yg Cute (^_^) hihih


heee....terlebih pulak huhu
duii menyempat g bh b4 menghantar c ona d stesen bus..hihi

hurmm...lum reaaady bahhh...

ok ready....ready2 pun bida' jua huhu


hehe ermm....lum ready g ni


hehe senyum luk b4 g kls....

Monday, April 6, 2009

10 perkara yang di benci oleh wanita

Kebanyakan lelaki selalu menyalahkan wanita apabila wanita kerap merajuk dan marah tanpa mengetahui apakah puncanya. Kerap kali apabila timbulnya masalah sikap wanita yang dikatakan mengada-ngada, itu menjadi punca pertengkaran.

Namun, lelaki tidak sedar ada perbuatan mereka yang dibenci oleh kaum wanita. Justeru, apa kata lelaki meneliti beberapa perbuatan-perbuatan yang sering dilakukan tanpa kesedaran mereka.

1. Panas baran

Pantang silap sikit, pasti pelbagai kata-kata kesat dihamburkan. Tidak cukup dengan kata-kata kesat, kadangkala tangan lelaki panas baran ini juga pantas menampar atau mencekik leher kekasih bagi menunjukkan mereka ini kuat dan berkuasa.

Perbuatan lelaki sebegini akan membuatkan wanita benci dan fobia. Bagi sesetengah wanita yang terlalu menyayangi pasangan, mereka terpaksa berendam air mata dan membiarkan hidup menderita. Lama kelamaan wanita ini akan hidup dalam keadaan tertekan dan boleh menyebabkan kemurungan.

2. Mengongkong

Segala gerak-geri kekasih dikawal. Hendak keluar berhibur dengan teman-teman pun tidak boleh. Sampaikan dari segi berpakaian pun perlu mengikut segala yang diinginkan mereka. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka. Mulalah dituduh psiko dan queen control.

3. Ego

Ini adalah perbuatan yang paling ketara bagi kaum lelaki. Apabila berlaku pergaduhan, wanita selalu dipersalahkan. Kadangkala, marahnya sudah hilang tetapi ego punya pasal sanggup mendiamkan diri tidak menelefon kekasih semata-mata ingin dipujuk. Ada sesetengah lelaki pula, kerana terlalu ego sanggup menunggu wanita mengajak keluar dahulu daripada mereka sendiri mengajaknya. Tidak salah mempamerkan ego, tetapi biarlah kena pada tempatnya.

4. Suka 'cuci mata'

Kebanyakan lelaki sukar untuk mengawal mata mereka (mata keranjang). Walaupun sudah dikurniakan teman wanita yang cantik, tetapi masih lagi ingin memandang wanita lain. Pandang sekali sudahlah. Ini tidak. Kadangkala, sampai terpusing kepala lelaki mata keranjang ini memandang wanita lain.

5. Main kayu tiga

Ini adalah perkara yang paling dibenci oleh setiap wanita. Pantang digoda dengan wanita lain, terus hanyut. Ada juga lelaki yang pantang melihat perempuan cantik, pasti dijadikan senarai 'teman tapi mesra'. Ada juga yang sanggup keluar dengan wanita lain walaupun sudah mempunyai kekasih.

6. Tidak sensitif perasaan wanita

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian kepada kekasihnya, lebih-lebih lagi apabila melibatkan perasaan wanita. Tetapi jika bersangkut paut mengenai diri sendiri, keluarga dan kawan-kawan, mereka begitu memahami dan mengambil berat.

Sebenarnya, wanita bukanlah terlalu sensitif atau terlalu manja. Cukuplah sekadar teman lelaki menjaga hati mereka dahulu sebelum menjaga hati orang lain, lebih-lebih lagi jika wanita itu bakal menjadi isterinya kelak.

7. Pentingkan kawan-kawan

Sanggup membatalkan temu janji semata-mata ingin menonton bola sepak atau diajak melepak oleh kawan-kawan lelaki. Sesetengah lelaki selalu mementingkan kawan-kawan dalam segala hal.

Kalau ada apa-apa masalah di tempat kerja atau apa urusan sekalipun, mereka yang mementingkan kawan-kawan sanggup mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan kekasih. Wanita akan lebih menyayangi pasangannya jika mereka lebih dihargai.

8. Tidak tahu menghargai

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Seboleh-bolehnya, lelaki mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap menghargai mereka. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap menghargai teman wanita terhadap apa yang cuba dilakukannya untuk anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya, ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

9. Meninggikan suara

Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tetapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

10. Penipu

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tidak munasabah. Ada lelaki sanggup mungkir janji dan memberi pelbagai alasan seperti mempunyai masalah yang tidak dapat dielakkan, padahal sebenarnya mereka enggan mengotakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini, lama kelamaan akan membuatkan wanita menjauhi anda.

lalalala....





Sunday, April 5, 2009

from my heart


hehehe...ni lh c yeop...comel kn..isk..x sbr oo mo balik sbh jumpa ank buah yg paling tersyg ni hihiihihi....mesti dh besar ni...


ermm...ni lh muka boring time nunggu turn shooting gmbr family huhuh...
cair dh bedak adooi...hihi


sayangnyaaaa ngn c yeaop bh...anakku sayangg hehhee "anak buah"


ni ngn abg yeng ak...abg second ak yg paling baik ati & gagah perkasa hehehe...
suka nyakat org ni d rmh...penjahat numbur 1....cigu math & cigu pendidikan islam..hihihi kunu2 lh klu dh hbs study nnt hekhekhek amiiin....


ni lh adik sy c miji comel..hiihih..
satu2nya adik ku yg paling d sygni......even selalu gaduh d rmh tp lau ap2 hal mesti mencari jua ngn dak ni...mn ad adik lain..dia sorg jak adik kecik ak d rmh..huhuhu tiap mlm lau b4 tido cerita2 dl ngn dia smpai lewat mlm & smpai ngntuk...then balik bilik masing2....sian adik ak owez tensen coz thun ni dia amik SPM...caiyok2 adikku...
semoga owez succes in ur life ...


ni nony time pulang sabah thun lalu 2008 bulan 11...hihihihi...siuk eh... ! duk rmh menyihatkan tubuh hohohohoho


sok present nazariah...hrp dpt mark yg ok..hihihi pray 4 me yer...hihihi ermm..ngntuk dh...out luk..daaaa,,,,salam

studying 4 exam...

Friday, March 27, 2009

Do Assignment !


ermm...astmen kena bg siap...

1 lg x siap...

selasa dpn nk anta astmen KDO dh..huhu...

senang skit rs hati astmen KDO dh hampir ke penghujung...

ermm...then cri bhn tuk KPBA & ready for syafawi tartil ....

risau sebenarnya ngn syafawi tartill....huhu...hrp2 d permudahkan segala urussan ku...amiiin....

hurmm..tq tuk khazu coz bg komen ..hehehe roomate tahun 2 ak balik subang td...hihi
nnt dia balik hostel akn d sampaikan berita pada umpunya bdn hihi


aduii..ngntuk lh sda..hihi...ok lh..nk out lh....hehehe...d masa2 akn dtg d update lg...sem ni mmg busy skit tp tetap ada masa jua tuk update coz sem dpn mo amik paper multimedia...so mo x mo kena jua hihi...
k fren..bye salam daaaaa........luv u all...roger & out-

Sunday, March 22, 2009

CkeLip_CkeLip NuNwaUnuNya'


Friday, March 20, 2009

MGS ( Malam Gemilang Sepuluh ) KKTAZ----20 mac 2009_sheraton hotel


my luvly room..my face...MGS 2009


ngn roomate c fiza santek hihi...




my roomate tersyg...c Min chumill hohoho



ngntoknyaa....


kami lh ni sebilik yg sehati & sejiwa...ni lh roomate ak time tahun 3 sesi 2008/2009... rutin harian mkn megi hikhikhik...syukur sgt coz pernah sebilik ngn dorg ni...roomate Yg sporting,, if ad mslh kmi leh discuss sma2....& paling penting sekali dalam sebuah persahabatan ialah kmi ber-3 adalah sekufu...hihihi....
fiza is johorian_min is kedahan_nony is sabahan...


koridor bilik ...b4 bertolak....hurmm..ni lh dinner kolej yg paling best penah ak rs selama bergelar student UM...best lh dinner thun ni ,,,tp bkn sebab diner kat hotel tp sebab perasaan sem ni mmg epy hiihi...geng semeja pun best2,,,suma kamcheng sabahan jo...hihihi


saye le ni...lambatnye lg nk masuk dewan..penat tungu ..huhu


kami lh bakal pendidik anak bangsa d masa hadapan yg dedikasi..wahahah....


wif kak zu...
:D


nony & kak zu


ni lh ak & zarah...
roomate tersyg & terbaik time ak thun 2 d UM ni...kwn 1 jabatan ak jua ni...hihi
someone yg ak sgt respect...dak pandai ni...hihi
sgt baik & tmpt ak meluah & mengadu after my bestfriend arwah nurhazwani kembali ke rahmatullah thun lalu raya ke-5..semoga rohnya di tempatkan di tmpt org2 yg solehah...


nony & zarah


nony & nabilah



nony & beca


nony & stila


kamilh geng semeja MGS '09' yg terbest haha...


hepy sakan ni...


hah...! ni plak roomate ak time d nilampuri kelantan dl...huhuuh...time d nilam pun jd rutin mkn megi ngn nabil...byk kenangan ngn dia ni...e2 lh kenangan yg x pernah mati & x ad sapa yg blh curi dr ak...
nama dia nabilah ismail...owes panggil dia nabil hihihi...


ni ak & lis...budak sabahn jua ni..heheh


wahhh....ni lh kami yg duk semeja....
mmg best dpt semeja ngn dorg2 ni...ni lh dinner yg terbest penah ak join selama ni....
:D


me & hanie ( c kesi & c canang) hahaha


min _nony_nabilah


waakaka...me & akma ...
budak syariah law ni..ehehe....


membe sabahan


huhuhu...with my junior sabahan..pinjam boypren c kikin kejap..jgn mrh r kin...hihihi hohoho...penyanyi nasyid time MGS kktaz ...kenangan bh,,,
..bangga ooo...adik2 sabahan byk join aktiviti hostel..bagus2...caiyok..!


wat gimik sket...ehehe 1..2...3...action babeh ! walallala....ni lh geng sabahan yg terbest...